170 zainteresowanych w niespełna 3 tygodnie dzięki kampanii Meta Ads
Szkoła nauki pływania dla dzieci w Warszawie. Zapisy na kurs w semestrze jesienno-zimowym w 5 lokalizacjach (pływalniach).
Szkoła nauki pływania ma swoją stronę internetową z opisem oraz harmonogramem zajęć, natomiast do rezerwacji i zakupu kursów służy zewnętrzny system, w obrębie którego nie jesteśmy w stanie odczytywać danych o konwersjach – z tego względu najlepszym rozwiązaniem była kampania Meta Ads na pozyskanie leadów kierowana do rodziców dzieci. W innych przypadkach występowałaby trudność z optymalizacją skuteczności kampanii.
Strategia
Platforma:
Meta Ads (Facebook).
Cel kampanii:
Generowanie kontaktów.
Czas trwania kampanii:
Miesiąc – sierpień 2025, start kursów w połowie września.
Przyjęty budżet:
2000 zł.
Segmentacja:
5 zestawów reklam – każda lokalizacja (basen) osobno – Wilanów, WUM, Kabaty, Raszyn, Ursus.
Kreacje reklamowe:
Dopasowane grafiki/wideo + copy pod rodziców dzieci w wieku 1–12 lat, ze szczególnym naciskiem na język korzyści oraz rozwiązywanie problemów, tak by dać poczucie potrzeby zapisów dzieci na zajęcia pływania.
CTA:
Formularz kontaktowy w Meta (lead ads) – pozyskanie numeru telefonu oraz adresu e-mail od zainteresowanych. Przed przesłaniem formularza konieczna była odpowiedź zainteresowanych na kilka pytań, tak by zebrane leady były wartościowe. Celem było ograniczenie przypadkowych kontaktów.
Tło i wyzwania
Największa trudność w realizacji powyższej kampanii, to wiele grup wiekowych i zaawansowania jeśli chodzi o poszczególne grupy zajęć. Przy dość ograniczonym budżecie niemożliwym była zbyt szczegółowa segmentacja zestawów reklam (grup odbiorców) – biorąc pod uwagę, że każdy z nich potrzebował odpowiedniej ilości danych do uczenia się/optymalizacji. Z uwagi na to, trzeba było stworzyć dość rozbudowane kreacje reklamowe, tak by zmieścić w nich wiele kluczowych informacji z perspektywy potencjalnego odbiorcy. Nie było również czasu i budżetu, aby testować różne rozwiązania – wymagane było więc wstrzelenie się ze strategią i pomysłem.
Wyniki kampanii
Kampania ogółem
1 409,03 zł
Wydana kwota
170
Liczba leadów
8,29 zł
Średni koszt pozyskania leada (CPL)
25 493 osoby
Zasięg
91 906
Wyświetlenia
3,61
Średnia częstotliwość
Kampania została wstrzymana przed rozdysponowaniem budżetu (po niecałych 3 tygodniach) ze względu na zapełnienie w 90% miejsc na poszczególne kursy.
Kampania dostarczyła 170 kontaktów potencjalnych klientów w niecałe 3 tygodnie, przy koszcie pozyskania leada poniżej 9 zł, co jest dobrym wynikiem biorąc pod uwagę konkurencyjność rynku jakim jest Warszawa.
Analiza wyników
Najlepszy wynik – Ursus
Bardzo niski koszt leada (3,07 zł). Lokalizacja przyciągała najwięcej chętnych rodziców, być może dzięki większemu popytowi lub niższej konkurencji.
Raszyn – również świetnie
5 zł za lead to bardzo dobry koszt w tej branży.
Kabaty i Wilanów – najwyższy CPL
Koszt pozyskania kontaktu był 3–5 razy wyższy niż w Ursusie. Z pewnością wynika to z większej konkurencji.
WUM – średni wynik
Koszt 10,13 zł/lead jest akceptowalny, choć mniej efektywny niż Ursus i Raszyn.
Wnioski i rekomendacje
Jeśli miałbym kontynuować kampanię, strategia mogłaby następująca:
1. Skalowanie zestawów reklam na Ursus i Raszyn – to lokalizacje z najlepszym ROI, warto byłoby zwiększyć tam budżet, aby wygenerować jeszcze więcej tańszych leadów – oczywiście pod warunkiem, że nie zapełniłaby się lista zapisów.
2. Optymalizacja zestawów reklam na WUM, Kabaty i Wilanów – testy kolejnych kreacji reklamowych, copy oraz grup odbiorców.
3. Remarketing – do osób, które weszły w interakcję z reklamami, ale nie wypełniły formularza.
4. Przeniesienie budżetu do zestawów reklam, gdzie jest większe zapotrzebowanie na zapisy.
