Facebook Ads

Facebook to narzędzie, dzięki któremu nie tylko dotrzesz do klienta indywidualnego, ale również zrealizujesz kampanie B2B. W zależności od tego, jaki cel chcemy osiągnąć, reklamę możemy wyświetlać również na platformach takich jak Instagram, Messenger, WhatsApp czy Audience Network. Możliwości jest wiele, a kampanie reklamowe Meta Ads są odpowiednie dla każdej branży. Dla e-commerce możemy stworzyć lejek marketingowy, który zwiększy sprzedaż i dodatkowo przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności marki. Dla prowadzących działalność usługową możemy utworzyć kampanię na pozyskiwanie leadów, czyli kontaktów do potencjalnych klientów.

Dlaczego warto inwestować w Meta Ads?

1.

Twoi Klienci na pewno tu są. Facebook to najbardziej znana platforma social media na świecie

2.

Zyskujesz szerokie możliwości kierowania reklam (w oparciu o inteligentne, samouczące się algorytmy).

3.

Niewielkim kosztem możesz uzyskać zadowalające efekty. Koszt reklamy na Facebooku jest stosunkowo niski. 

4.

Reklamę możesz dodatkowo wyświetlać na platformach takich jak Instagram, Messenger, Whatsapp czy Audience Network.

5.

Masz możliwość zaprezentowania różnych form przekazu treści, od pomysłowych slajdów, po karuzele, filmy czy kolekcje produktów!

Z

Jeśli chcesz budować wizerunek i działać PR-owo.

Z

Jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność.

Z

Jeśli chcesz nawiązywać interakcje z klientami, np. generować połączenia, zachęcać do wiadomości na messenger, zdobywać leady.

Z

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie.

Z

Jeśli chcesz zwiększyć aktywność na swoim profilu, np. polubienia strony i budować stałe relacje z klientami.

Z

Jeśli chcesz promować aplikację na telefon.

Z

Jeśli chcesz promować wydarzenia.

Z

Jeśli szukasz pracowników.

Dotrę z reklamą do odbiorcy, na którym najbardziej Ci zależy. Kampanie planuję od zera, ustalając szczegółowe cele, tworząc grupy odbiorców oraz estetyczne i nowoczesne grafiki przyciągające uwagę. Kreuję hasła, które sprzedają oraz piszę w języku korzyści, tak by ułatwić odbiorcy podjęcie działania. Celnie zaplanowana kampania reklamowa na Facebooku, to możliwość dotarcia do ogromnej bazy nowych klientów.

Na sukces w reklamie na Facebooku składają się: 

  1. Odpowiedni cel kampanii.
  2. Dobrze wyprofilowana grupa docelowa odbiorców.
  3. Jakościowa kreacja reklamowa z naciskiem na treść i kontekst.
  4. Odpowiednio dobrany budżet reklamowy.

Jak przebiega współpraca?

=

Wstępny wywiad i zapoznanie się z potrzebami, przygotowanie oferty i podpisanie umowy.

=

Kontakt prowadzący do doprecyzowania celów, ustalenia grupy docelowej oraz budżetu reklamowego. Wstępna propozycja działań.

=

Przekazanie wszelkich dostępów potrzebnych do startu kampanii i mierzenia jej wyników (dostęp do konta reklamowego, strony firmowej, strony internetowej, itd.) a także zdjęć i filmów, które posłużą jako baza do tworzenia kreacji reklamowych.

=

Kwestie techniczne – utworzenie i konfiguracja piksela Facebooka na stronie internetowej, stworzenie niestandardowych grup docelowych, konfiguracja pliku produktowego i katalogu produktów, podpięcie płatność na koncie reklamowym, itp.

=

Utworzenie, wstępna konfiguracja i stała optymalizacja kampanii reklamowych.

=

Bieżący kontakt w ramach współpracy.

Dokładną cenę usługi ustalam indywidualnie po zapoznaniu się z konkretnym projektem. Szanuję jednak Twoje pieniądze i jeśli osiągnięcie postawionego przez Ciebie celu w określonych okolicznościach wydaje mi się niemożliwe do zrealizowania, nie boję się o tym powiedzieć. Jeśli natomiast dostrzegę szansę w innych rozwiązaniach, na pewno Ci je zaproponuję.

Zainteresowany/a? Odezwij się, to nic nie kosztuje. Postaram się odpowiedzieć na każde pytanie!

Często zadawane pytania

Który cel reklamowy wybrać?

Wybór odpowiedniego celu jest niezwykle ważny. Facebook do wyboru daje szereg kategorii celów (które co jakiś czas są aktualizowane, poprawiane). Zaglądając do Menedżera reklam, znajdziemy tam np. cel “aktywność – aktywność dotycząca posta”. Jeśli go wybierzesz, Facebook będzie starał się dotrzeć z reklamą do osób, które z większym prawdopodobieństwem zrealizują założony cel. Jak to zrobi? Znając zachowania użytkowników. Dzięki połączeniu danych deklaratywnych (tego, co użytkownik mówi o sobie) i behawioralnych (przypisanych na podstawie zachowań na portalu) jesteśmy w stanie dotrzeć do osób zainteresowanych konkretnym produktem bądź usługą.

Jakie formaty reklam mogę wykorzystać, tworząc reklamę na Facebooku?

Z pewnością znajdziesz formaty reklamowe dopasowane do materiałów, którymi dysponujesz. Reklamę możesz wyświetlać w formie: obrazu (z własnym nagłówkiem, opisem, linkiem lub wezwaniem do działania), wideo, karuzelowej (umożliwia wyświetlanie dwóch lub więcej obrazów), kolekcji (obraz lub film w tle, pod którym pokazane są produkty – po dotknięciu wyświetlany jest pełnoekranowy materiał błyskawiczny).

Ile musi trwać kampania reklamowa na Facebooku?

Nie ma złotej zasady ani minimalnego czasu emisji reklamy. Zaletą Facebooka jest to, że można prowadzić zarówno kampanie ad hoc, jak i te długotrwałe. Wszystko zależy od tego, co promujemy i czy produkt lub usługa są dostępne przez cały rok czy może tylko sezonowo.

Jak wygląda konfiguracja kampanii reklamowych na Facebooku?

Cały proces konfiguracji kampanii można podzielić na trzy etapy. Pierwszym jest określenie odpowiedniego celu. Następnie ustawia się grupy odbiorców, budżet oraz czas i miejsce wyświetlania reklam. Na końcu wybieramy format reklamy i tworzymy treść. Reklama pokazuje się użytkownikom na różnych etapach procesu zakupowego, a odpowiednia konfiguracja pozwala dotrzeć zarówno do nowych klientów (budując przy tym świadomość), jak i przypominać się ”starym”, np. z promocją na remarketingu. Facebook daje ogromną bazę informacji o jego użytkownikach, co pozwala właścicielom biznesów realizować wiele konwersji (mogą być to m.in.: zakup, pobranie aplikacji, wyświetlenia filmu czy pozyskanie kontaktu).

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Tutaj nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Facebook Ads to system aukcyjny, gdzie reklamodawcy konkurują ze sobą o wyświetlanie reklam. Płaci się za wyświetlenia, niezależnie od tego, czy konwersja zostanie osiągnięta. Stawki wahają się średnio od 10 do nawet 100 zł za 1000 wyświetleń reklamy. Wszystko zależy od branży i konkurencji na aukcji. Istotne jest, aby wyświetlana przez nas treść reklamowa skierowana była do odpowiedniej grupy i zwracała na siebie uwagę. Konto reklamowe można zasilać przedpłacowo lub podpinając kartę debetową/kredytową. Nie trzeba się tutaj martwić o nieplanowane wydatki — tworząc kampanię, ustalamy dokładny ich limit, który nie zostanie przekroczony. Budżet reklamowy ustalany jest indywidualnie (ściśle wiąże się z oczekiwanym efektem, wybranym rodzajem kampanii, grupą docelową, itd.).

Dlaczego warto nawiązać ze mną współpracę?

Stawiam na szczerość. Nie owijam w bawełnę i nie ukrywam niewygodnych dla mnie faktów. Nie zapewniam też konkretnych wyników w określonym czasie, gdyż zdaję sobie sprawę, że jest zbyt wiele czynników i nie da się tego przewidzieć.

Nie narzucam z góry długoterminowych umów. Zależy mi, aby dwie strony były zadowolone. Nikogo nie trzymam na siłę, a tym bardziej nie proponuję usług, w których nie widzę szansy na powodzenie.

Pracuję na własny rachunek. Nie jestem agencją i nie zatrudniam pracowników. Wiesz, kto będzie zajmował się Twoim projektem od początku do końca.

Powierz mi reklamę, a sam zajmij się prowadzeniem swojego biznesu!