6-krotny wzrost liczby kliknięć dzięki pozycjonowaniu

BRANŻA: KLIMATYZACJE

Okres: Lipiec 2023 – Maj 2024

Celem prowadzenia działań pozycjonujących jest pozyskiwanie nowych klientów poprzez budowanie rozpoznawalności marki w branży klimatyzacji i chłodnictwa. Zakres oferowanych usług zamyka się w województwie lubuskim, dlatego w budowaniu widoczności skupiłem się tylko na tym obszarze. Jest to lokalny biznes, który obejmuje montaż i serwis klimatyzacji.

N

Poprawa aspektów technicznych.

N

Optymalizacja strony pod ważne słowa kluczowe.

N

Wdrożenie nowych podstron dedykowanych konkretnych miejscowościom.

N

Wdrożenie linkowania wewnętrznego.

N

Prowadzenie bloga.

N

Systematyczne budowanie profilu linkowego.

6- krotny wzrost

liczby kliknięć

2.5- krotny wzrost

liczby wyświetleń

8 fraz w top 3

liczba wyszukiwań fraz to 670!

Efekty prowadzonych działań

Dane z Google Search Console

Porównanie okresów maj 2023 (działania nie były jeszcze prowadzone) i maj 2024 (11 miesięcy współpracy) pokazuje wzrost na poziomie: 

  • liczba kliknięć – poprawa 6-krotna
  • liczba wyszukiwań – poprawa 2,5-krotna

Poniższy wykres pokazuje liczbę kliknięć (niebieska linia) i liczbę wyświetleń (fioletowa linia) w maju 2023 (linie przerywane) i w maju 2024 (linie ciągłe).

Wzrosty widać także w liczbie słów kluczowych, na które pokazuje się strona. Warto zaznaczyć, że w obszarze prowadzenia działalności przez klienta, użytkownicy wpisują przede wszystkim frazy “klimatyzacja + miejscowość” lub “serwis klimatyzacji + miejscowość”. Pozostałe słowa kluczowe są rzadko wyszukiwane, dlatego w prowadzonych działaniach skupiłem się na tych frazach, które przyniosą największy ruch.

 

Słowa kluczowe

Poniższe wykresy przedstawiają zmianę liczby słów kluczowych, na które wyświetla się strona klienta wg narzędzia Senuto. Mechanizm tego narzędzia działa w ten sposób, że pokazuje jedynie słowa kluczowe o miesięcznej liczbie wyszukiwań większej bądź równej 10. Nie pokazuje także synonimów. Dlatego w Google Search Console wartości te będą znacznie wyższe. Pokazujemy jednak te wykresy, ponieważ one są przejrzystym obrazem najistotniejszych słów kluczowych i pokazują skalę wzrostu widoczności strony. 

 

Liczba słów kluczowych w top 3

Maj 2023 – 0 słów kluczowych w top 3
Maj 2024 – 8 słów kluczowych w top 3 o łącznej liczbie wyszukiwań 670!

Dla biznesu lokalnego – rodzinnej firmy – pozycje w top 3 dla słów kluczowych o łącznej liczbie wyszukiwań 670 to wysoki wynik, zapewniający ciągłość w pracy.

Liczba słów kluczowych w top 10

Maj 2023 – 1 słowo kluczowe w top 10 o liczbie wyszukiwań 70
Maj 2024 – 20 słów kluczowych w top 10 o łącznej liczbie wyszukiwań 1010

Liczba słów kluczowych w top 50

Maj 2023 – 17 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 1300
Maj 2024 – 64 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 5330

Podsumowanie

Budowanie widoczności w Google to proces z odroczoną gratyfikacją. Jak pokazują powyższe dane, pozycjonowanie sprawiło, że strona zaczęła systematycznie i stabilnie wzrastać. Pozycje fraz kluczowych poprawiały się z miesiąca na miesiąc, a najważniejsze z nich osiągnęły top 3 w szczycie sezonu. 8 fraz w top 3 – dużo czy mało? To zależy 🙂 Skupiłem się na najważniejszych słowach kluczowych tj. „klimatyzacja + miasto”, ponieważ takie wyrażenia miały największą liczbę wyszukiwań w Google. Temat jest niszowy, dlatego narzędzie analizujące liczbę słów kluczowych nie bierze pod uwagę synonimów i podobnych wyrażeń tj. „klimatyzacja w (miasto)”, „miasto + klimtyzacja” itp. Wtedy wartość ta byłaby znacznie wyższa. Widoczność w top 3 na najważniejsze frazy sprawiła, że cele klienta są osiągane – dobrana strategia przyniosła efekt.

Zainteresowany współpracą?