Od zera do 45 słów kluczowych w top 3
BRANŻA: Usługi przeciwpożarowe
Okres: Wrzesień 2022 – Kwiecień 2024
Biznes lokalny oferujący usługi przeciwpożarowe. Celem jest pozyskiwanie zleceń z zakresu przeglądu i serwisu zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz usług związanych z bezpieczeństwem pożarowym. Zakres działalności obejmuje Warszawę i okoliczne miejscowości.
Poprawa aspektów technicznych.
Optymalizacja istniejących treści.
Systematyczne tworzenie nowych podstron zoptymalizowanych pod oferowane usługi.
Stałe pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.
Wdrożenie i rozwijanie linkowania wewnętrznego.
Prowadzenie bloga.
W momencie startu pozycjonowania, widoczność strony była bliska zeru. Warszawska konkurencja miała stabilne, wysokie pozycje i ugruntowaną widoczność w Google. Dorównanie jej nie było łatwym zadaniem, jednak przemyślana strategia i systematyczność działań zaowocowały bardzo dobrymi wynikami. Strategia obejmowała wdrożenie wyżej wyminionych działań i przyniosła takie rezultaty:
7- krotny wzrost
liczby kliknięć
3.5- krotny wzrost
liczby wyświetleń
12.1 – średnia pozycja
wzrost o 11 pozycji w Google
Efekty prowadzonych działań
Dane z Google Search Console
Porównanie okresów wrzesień 2022 (drugi miesiąc prowadzonych działań) i kwiecień 2024 (21 miesiąc współpracy) pokazuje wzrost na poziomie:
- liczba kliknięć – poprawa 7-krotna
- liczba wyszukiwań – poprawa 3,5-krotna
- średnia pozycja – wzrost o 11
Poniższe wykresy pokazują liczbę kliknięć (niebieski wykres) i liczbę wyświetleń (fioletowy wykres) w dwóch okresach:
WRZESIEŃ 2022
KWIECIEŃ 2024
Zawsze powtarzam, że pozycjonowanie to proces długofalowy. Konsekwentna realizacja dobrze zaplanowanej strategii oraz szybka reakcja na jakiekolwiek zmiany w ruchu pozwalają stronom wzrastać, tak jak pokazują powyższe wykresy. Wyniki analizowanej strony poprawiały się z miesiąca na miesiąc, a porównanie dwóch okresów w 19-miesięcznym odstępie pokazało, jak wiele można zdziałać. Chcesz, żeby wykresy Twojej strony wyglądały podobnie? Skontaktuj się z nami!
Słowa kluczowe
Wzrost kliknięć i wyświetleń strony jest pochodną poprawy pozycji. Jak pokazują dane z Search Console, pozycja wzrosła z 23,3 na 12,1. Poniżej przedstawiam wykresy, które pokazują zmiany liczby słów kluczowych w top 3, top 10 i top 50 w analizowanym okresie. Słowa kluczowe, na które strona zaczęła się pokazywać są spójne z profilem działalności i odnoszą się do oferowanych usług.
Liczba słów kluczowych w top 3
Wrzesień 2022 – 0 słów kluczowych w top 3
Kwiecień 2024 – 45 słów kluczowych w top 3 o łącznej liczbie wyszukiwań 4160!
45 słów w top 3!
Liczba słów kluczowych w top 10
Wrzesień 2022 – 15 słów kluczowych w top 10 o łącznej liczbie wyszukiwań 840
Kwiecień 2024 – 182 słów kluczowych w top 10 o łącznej liczbie wyszukiwań 13660
12x wzrost słów kluczowych w top 10!
Liczba słów kluczowych w top 50
Wrzesień 2022 – 159 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 9660.
Kwiecień 2024 – 582 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 54160.
3,5x wzrost słów kluczowych w top 50!
Podsumowanie
Konsekwentne wdrażanie opracowanej strategii, w tym rozwój strony pod kątem oferowanych usług oraz prowadzenie bloga związanego z profilem działalności przyczyniły się do znacznej poprawy widoczności strony w wyszukiwarce Google. Pozycje słów kluczowych wzrosły znacząco – średnia pozycja wszystkich słów aż o 11 miejsc w górę. Wzrosty te pociągnęły za sobą pozytywne zmiany w liczbie kliknięć i wyświetleń. Mimo silnej konkurencji zbudowałem pozycje od zera do 45 fraz kluczowych w top 3, co dało duży ruch na stronie i zainteresowanie usługami potencjalnych klientów.
