Od zera do 45 słów kluczowych w top 3

BRANŻA: Usługi przeciwpożarowe

Okres: Wrzesień 2022 – Kwiecień 2024

Biznes lokalny oferujący usługi przeciwpożarowe. Celem jest pozyskiwanie zleceń z zakresu przeglądu i serwisu zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz usług związanych z bezpieczeństwem pożarowym. Zakres działalności obejmuje Warszawę i okoliczne miejscowości.

N

Poprawa aspektów technicznych.

N

Optymalizacja istniejących treści.

N

Systematyczne tworzenie nowych podstron zoptymalizowanych pod oferowane usługi.

N

Stałe pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych.

N

Wdrożenie i rozwijanie linkowania wewnętrznego.

N

Prowadzenie bloga.

W momencie startu pozycjonowania, widoczność strony była bliska zeru. Warszawska konkurencja miała stabilne, wysokie pozycje i ugruntowaną widoczność w Google. Dorównanie jej nie było łatwym zadaniem, jednak przemyślana strategia i systematyczność działań zaowocowały bardzo dobrymi wynikami. Strategia obejmowała wdrożenie wyżej wyminionych działań i przyniosła takie rezultaty:

7- krotny wzrost

liczby kliknięć

3.5- krotny wzrost

liczby wyświetleń

12.1 – średnia pozycja

wzrost o 11 pozycji w Google

Efekty prowadzonych działań

Dane z Google Search Console

Porównanie okresów wrzesień 2022 (drugi miesiąc prowadzonych działań) i kwiecień 2024 (21 miesiąc współpracy) pokazuje wzrost na poziomie:

  • liczba kliknięć – poprawa 7-krotna
  • liczba wyszukiwań – poprawa 3,5-krotna
  • średnia pozycja – wzrost o 11

Poniższe wykresy pokazują liczbę kliknięć (niebieski wykres) i liczbę wyświetleń (fioletowy wykres) w dwóch okresach:

WRZESIEŃ 2022

KWIECIEŃ 2024

Zawsze powtarzam, że pozycjonowanie to proces długofalowy. Konsekwentna realizacja dobrze zaplanowanej strategii oraz szybka reakcja na jakiekolwiek zmiany w ruchu pozwalają stronom wzrastać, tak jak pokazują powyższe wykresy. Wyniki analizowanej strony poprawiały się z miesiąca na miesiąc, a porównanie dwóch okresów w 19-miesięcznym odstępie pokazało, jak wiele można zdziałać. Chcesz, żeby wykresy Twojej strony wyglądały podobnie? Skontaktuj się z nami!

Słowa kluczowe

Wzrost kliknięć i wyświetleń strony jest pochodną poprawy pozycji. Jak pokazują dane z Search Console, pozycja wzrosła z 23,3 na 12,1. Poniżej przedstawiam wykresy, które pokazują zmiany liczby słów kluczowych w top 3, top 10 i top 50 w analizowanym okresie. Słowa kluczowe, na które strona zaczęła się pokazywać są spójne z profilem działalności i odnoszą się do oferowanych usług.

 

Liczba słów kluczowych w top 3

Wrzesień 2022 – 0 słów kluczowych w top 3
Kwiecień 2024 – 45 słów kluczowych w top 3 o łącznej liczbie wyszukiwań 4160!

45 słów w top 3!

Liczba słów kluczowych w top 10

Wrzesień 2022 – 15 słów kluczowych w top 10 o łącznej liczbie wyszukiwań 840
Kwiecień 2024 – 182 słów kluczowych w top 10 o łącznej liczbie wyszukiwań 13660

12x wzrost słów kluczowych w top 10! 

Liczba słów kluczowych w top 50

Wrzesień 2022 – 159 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 9660.
Kwiecień 2024 – 582 słów kluczowych w top 50 o łącznej liczbie wyszukiwań 54160.

3,5x wzrost słów kluczowych w top 50! 

Podsumowanie

Konsekwentne wdrażanie opracowanej strategii, w tym rozwój strony pod kątem oferowanych usług oraz prowadzenie bloga związanego z profilem działalności przyczyniły się do znacznej poprawy widoczności strony w wyszukiwarce Google. Pozycje słów kluczowych wzrosły znacząco – średnia pozycja wszystkich słów aż o 11 miejsc w górę. Wzrosty te pociągnęły za sobą pozytywne zmiany w liczbie kliknięć i wyświetleń. Mimo silnej konkurencji zbudowałem pozycje od zera do 45 fraz kluczowych w top 3, co dało duży ruch na stronie i zainteresowanie usługami potencjalnych klientów.

Zainteresowany współpracą?