Od 41 do 448 kliknięć w miesiącu

BRANŻA: MOTORYZACJA

Okres: LUTY 2022 – KWIECIEŃ 2024

Biznes mobilny obejmujący Łódź i okoliczne miasta. Celem klienta jest docieranie do nowych klientów za pomocą wyszukiwarki Google. Jest to branża usługowa, której specyfika sprawia, że klienci rzadko powracają. Dlatego konieczne jest stałe pozyskiwanie nowych zainteresowanych.

N

Poprawa aspektów technicznych.

N

Poprawa szybkości ładowania strony.

N

Optymalizacja strony pod ważne słowa kluczowe.

N

Poszerzenie serwisu o nowe podstrony dedykowane konkretnym lokalizacjom.

N

Prowadzenie bloga.

N

Budowanie profilu linkowego.

Pozycja startowa

Widoczność strony była budowana od zera. Google Search Console wskazywało jedynie kilka wejść w miesiącu. Pozycjonowanie zacząłem od optymalizacji strony pod słowa kluczowe i jednocześnie od budowania profilu linkowego. W momencie startu współpracy strona składała się z jednej podstrony tzw. one-page oraz nie miała żadnych wartościowych linków zwrotnych.

 

Poniższy wykres przedstawia pozycję startową:

Po trzech miesiącach współpracy

Rozwój serwisu poprzez dodanie kolejnych podstron zoptymalizowanych na różne słowa kluczowe przyniósł efekty już po trzech miesiącach prowadzenia działań. Oto jak zmieniły się wyniki:

Liczba kliknięć: wzrost 10-krotny
Liczba wyświetleń: wzrost 3.5-krotny

Poniższe wykresy pokazują liczbę kliknięć (niebieski wykres) i liczbę wyświetleń (fioletowy wykres) w kwietniu 2022 w ujęciu do miesiąca poprzedzającego. Porównanie miesiąc do miesiąca pokazuje dużą dynamikę wzrostu, choć wartości nadal nie są wysokie. To, co zobaczyłem po 3 miesiącach prowadzonych działań to duży potencjał strony, który trzeba wykorzystać. Siła wzrostu była duża, a odpowiednia strategia pozycjonowania przeniosła stronę na inny poziom.  

Liczba kliknięć w kwietniu 2022

Liczba wyświetleń w kwietniu 2022

Po ponad dwóch latach współpracy

Kontynuacja strategii SEO oraz szybka reakcja na chwilowe spadki zaowocowała osiągnięciem wysokiego poziomu widoczności strony w Google. Od początku pozycjonowania serwis stabilnie wzrastał z miesiąca na miesiąc, a pozycje na ważne słowa kluczowe poprawiały się. Po ponad dwóch latach współpracy, serwis odnotowywał około 400 wejść miesięcznie. Dane z kwietnia 2024 przedstawiają poniższe wykresy. Również są one ukazane w ujęciu do miesiąca poprzedzającego. 

Liczba kliknięć w kwietniu 2024

Liczba wyświetleń w kwietniu 2024

Porównanie kwietnia 2022 i kwietnia 2024

Porównując kwiecień 2022 i kwiecień 2024 widzimy następujące zmiany:

11- krotny wzrost

liczby kliknięć

4- krotny wzrost

liczby wyświetleń

wzrost o 12.5

średniej pozycji w Google

Strona doszła do 450 wejść w miesiącu pochodzących z ruchu organicznego (bezpłatnego)! Dla właścicieli strony to bardzo duża zmiana – przed wypozycjonowaniem strony nie byli widoczni w wynikach wyszukiwania. Aktualna widoczność gwarantuje zainteresowanie, ruch i telefony zainteresowanych klientów.

Podsumowanie

Omówiony przypadek jest najlepszym potwierdzeniem tego, że pozycjonowanie strony to proces długofalowy, wymagający cierpliwości, czasu i sumiennego działania. Konsekwencja we wdrażaniu dobrze przygotowanej strategii przyniosła nie tylko wyniki, ale przede wszystkim zadowolenie właściciela ze stale napływających klientów.

Zainteresowany współpracą?