Od 41 do 448 kliknięć w miesiącu
BRANŻA: MOTORYZACJA
Okres: LUTY 2022 – KWIECIEŃ 2024
Biznes mobilny obejmujący Łódź i okoliczne miasta. Celem klienta jest docieranie do nowych klientów za pomocą wyszukiwarki Google. Jest to branża usługowa, której specyfika sprawia, że klienci rzadko powracają. Dlatego konieczne jest stałe pozyskiwanie nowych zainteresowanych.
Poprawa aspektów technicznych.
Poprawa szybkości ładowania strony.
Optymalizacja strony pod ważne słowa kluczowe.
Poszerzenie serwisu o nowe podstrony dedykowane konkretnym lokalizacjom.
Prowadzenie bloga.
Budowanie profilu linkowego.
Pozycja startowa
Widoczność strony była budowana od zera. Google Search Console wskazywało jedynie kilka wejść w miesiącu. Pozycjonowanie zacząłem od optymalizacji strony pod słowa kluczowe i jednocześnie od budowania profilu linkowego. W momencie startu współpracy strona składała się z jednej podstrony tzw. one-page oraz nie miała żadnych wartościowych linków zwrotnych.
Poniższy wykres przedstawia pozycję startową:
Po trzech miesiącach współpracy
Rozwój serwisu poprzez dodanie kolejnych podstron zoptymalizowanych na różne słowa kluczowe przyniósł efekty już po trzech miesiącach prowadzenia działań. Oto jak zmieniły się wyniki:
Liczba kliknięć: wzrost 10-krotny
Liczba wyświetleń: wzrost 3.5-krotny
Poniższe wykresy pokazują liczbę kliknięć (niebieski wykres) i liczbę wyświetleń (fioletowy wykres) w kwietniu 2022 w ujęciu do miesiąca poprzedzającego. Porównanie miesiąc do miesiąca pokazuje dużą dynamikę wzrostu, choć wartości nadal nie są wysokie. To, co zobaczyłem po 3 miesiącach prowadzonych działań to duży potencjał strony, który trzeba wykorzystać. Siła wzrostu była duża, a odpowiednia strategia pozycjonowania przeniosła stronę na inny poziom.
Liczba kliknięć w kwietniu 2022
Liczba wyświetleń w kwietniu 2022
Po ponad dwóch latach współpracy
Kontynuacja strategii SEO oraz szybka reakcja na chwilowe spadki zaowocowała osiągnięciem wysokiego poziomu widoczności strony w Google. Od początku pozycjonowania serwis stabilnie wzrastał z miesiąca na miesiąc, a pozycje na ważne słowa kluczowe poprawiały się. Po ponad dwóch latach współpracy, serwis odnotowywał około 400 wejść miesięcznie. Dane z kwietnia 2024 przedstawiają poniższe wykresy. Również są one ukazane w ujęciu do miesiąca poprzedzającego.
Liczba kliknięć w kwietniu 2024
Liczba wyświetleń w kwietniu 2024
Porównanie kwietnia 2022 i kwietnia 2024
Porównując kwiecień 2022 i kwiecień 2024 widzimy następujące zmiany:
11- krotny wzrost
liczby kliknięć
4- krotny wzrost
liczby wyświetleń
wzrost o 12.5
średniej pozycji w Google
Strona doszła do 450 wejść w miesiącu pochodzących z ruchu organicznego (bezpłatnego)! Dla właścicieli strony to bardzo duża zmiana – przed wypozycjonowaniem strony nie byli widoczni w wynikach wyszukiwania. Aktualna widoczność gwarantuje zainteresowanie, ruch i telefony zainteresowanych klientów.
Podsumowanie
Omówiony przypadek jest najlepszym potwierdzeniem tego, że pozycjonowanie strony to proces długofalowy, wymagający cierpliwości, czasu i sumiennego działania. Konsekwencja we wdrażaniu dobrze przygotowanej strategii przyniosła nie tylko wyniki, ale przede wszystkim zadowolenie właściciela ze stale napływających klientów.
