Ponad 1000 wejść na stronę jako efekt pozycjonowania
BRANŻA: KLIMATYZACJE
Okres: Kwiecień 2023 – Czerwiec 2024
Usługi lokalne obejmujące Warszawę i okoliczne miejscowości. Kierowane do nowych klientów i obecnych użytkowników klimatyzacji. Największym wyzwaniem jest duża, prężnie działająca konkurencja, której strony internetowe są bardzo dobrze wypozycjonowane.
Poprawa aspektów technicznych i szybkości ładowania strony.
Uporządkowanie i optymalizacja strony pod ważne słowa kluczowe.
Poszerzenie serwisu o nowe podstrony i artykuły blogowe.
Pozyskiwanie linków zewnętrznych oraz wdrożenie linkowania wewnętrznego.
Dane z Google Trends
Poniższy wykres przedstawia zainteresowanie klimatyzacjami na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy według Google Trends:
Jak pokazują powyższe dane, szczyt sezonu dla usług chłodnictwa i klimatyzacji przypada na czerwiec, dlatego w analizie efektów pozycjonowania skupię się na porównaniu rok do roku – czerwca 2023 i czerwca 2024. W branży klimatyzacji letnie miesiące są kluczowe w pozyskiwaniu nowych klientów, dlatego strategia i prowadzone działania były zaplanowane tak, aby w tym okresie odnotować jak najwięcej wejść na stronę. Efekty zostały przedstawione poniżej.
Efekty prowadzonych działań
Dane z Google Search Console
Porównanie okresów czerwiec 2023 (3 miesiące pozycjonowania) i czerwiec 2024 (15 miesięcy współpracy) pokazuje wzrost na poziomie:
6- krotny wzrost
liczby kliknięć
1.5- krotny wzrost
liczby wyświetleń
17,3 – średnia pozycja
wzrost o 12,4 pozycji w Google
Poniższe wykresy pokazują porównanie zmian ruchu od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca w analizowanych okresach.
Liczba kliknięć w czerwcu 2023 (linia przerywana) i w czerwcu 2024 (linia ciągła):
Liczba wyświetleń w czerwcu 2023 (linia przerywana) i w czerwcu 2024 (linia ciągła):
Wykresy z Google Search Console doskonale pokazują skalę wzrostu serwisu w ujęciu rok do roku. Znaczna poprawa pozycji przekuła się na większą liczbę kliknięć i przejść do strony, co pokazuje CTR, który wzrósł aż o 1,5 punktów procentowych. Warto zaznaczyć, że Warszawa jest bardzo konkurencyjnym rynkiem, a wypozycjonowanie strony usługowej w jej obrębie nie należy do łatwych zadań. Rynek jest nasycony usługami, jednak nie oznacza to, że nie ma miejsca w internecie na rozwój kolejnej firmy, która dobrze prosperuje w świecie offline. Konsekwencja prowadzonych działań i stała praca nad poprawą pozycji w wynikach wyszukiwania zaowocowała wzrostem ruchu na stronie klienta. W porównaniu rok do roku jest to zmiana aż 6-krotna! Czy warto inwestować w SEO przy dobrze wypozycjonowanej konkurencji? Zdecydowanie! Należy jednak bardzo dobrze przemyśleć strategię i systematycznie ją wdrażać.
Słowa kluczowe
Wzrost ruchu jest konsekwencją poprawy pozycji strony w Google na wiele słów kluczowych. Biorąc pod uwagę dużą konkurencyjność warszawskiego rynku, skupiłem się na frazach niszowych, które szybko zdobyły wysokie pozycje.
Poniższe wykresy pokazują zmiany liczby słów kluczowych w top 10 i top 50 w ciągu 8 miesięcy (od połowy października do końca czerwca. Narzędzie, z którego dane były eksportowane uniemożliwiło pobranie danych za pełny rok):
Liczba słów kluczowych w top 10
Liczba słów kluczowych w top 10 w październiku 2023: 33
Liczba słów kluczowych w top 10 w czerwcu 2024: 71
Liczba słów kluczowych w top 50
Liczba słów kluczowych w top 50 w październiku 2023: 273
Liczba słów kluczowych w top 50 w czerwcu 2024: 444
Podsumowanie
Budowanie widoczności w Google to długofalowy proces, który wymaga cierpliwości i strategicznego podejścia. Osiągnięcie wyższych od konkurencji pozycji dla najważniejszych i najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych w Google nie było możliwe w wyznaczonym czasie i budżecie, dlatego przyjąłem inną strategię niż topowe firmy. Skupiłem się przede wszystkim na niszowych słowach kluczowych – są one wyszukiwane rzadziej, ale łatwiej jest zbudować dla nich wysokie pozycje. Analizę słów kluczowych nałożyłem na dane z Google Trends, po czym sumiennie wykonywałem zaplanowane działania. Dobra strategia zaowocowała 6-krotnym wzrostem liczby wejść na stronę z Google i wysokimi pozycjami w szczycie sezonu. Wzrosty te były także dobrą bazą i przygotowaniem do kolejnego sezonu i apogeum zainteresowania – dzięki stabilnym pozycjom mogłem walczyć o wyższe pozycje dla fraz generycznych – o znacznie większej liczbie wyszukiwań w miesiącu.
