170 zainteresowanych w niespełna 3 tygodnie dzięki kampanii Meta Ads

Szkoła nauki pływania dla dzieci w Warszawie. Zapisy na kurs w semestrze jesienno-zimowym w 5 lokalizacjach (pływalniach).

Szkoła nauki pływania ma swoją stronę internetową z opisem oraz harmonogramem zajęć, natomiast do rezerwacji i zakupu kursów służy zewnętrzny system, w obrębie którego nie jesteśmy w stanie odczytywać danych o konwersjach – z tego względu najlepszym rozwiązaniem była kampania Meta Ads na pozyskanie leadów kierowana do rodziców dzieci. W innych przypadkach występowałaby trudność z optymalizacją skuteczności kampanii.

kampania meta ads

Strategia

Platforma:

Meta Ads (Facebook).

Cel kampanii:

Generowanie kontaktów.

Czas trwania kampanii:

Miesiąc – sierpień 2025, start kursów w połowie września.

Przyjęty budżet:

2000 zł.

Segmentacja:

5 zestawów reklam – każda lokalizacja (basen) osobno – Wilanów, WUM, Kabaty, Raszyn, Ursus.

Kreacje reklamowe:

Dopasowane grafiki/wideo + copy pod rodziców dzieci w wieku 1–12 lat, ze szczególnym naciskiem na język korzyści oraz rozwiązywanie problemów, tak by dać poczucie potrzeby zapisów dzieci na zajęcia pływania.

CTA:

Formularz kontaktowy w Meta (lead ads) – pozyskanie numeru telefonu oraz adresu e-mail od zainteresowanych. Przed przesłaniem formularza konieczna była odpowiedź zainteresowanych na kilka pytań, tak by zebrane leady były wartościowe. Celem było ograniczenie przypadkowych kontaktów.

Tło i wyzwania

Największa trudność w realizacji powyższej kampanii, to wiele grup wiekowych i zaawansowania jeśli chodzi o poszczególne grupy zajęć. Przy dość ograniczonym budżecie niemożliwym była zbyt szczegółowa segmentacja zestawów reklam (grup odbiorców) – biorąc pod uwagę, że każdy z nich potrzebował odpowiedniej ilości danych do uczenia się/optymalizacji. Z uwagi na to, trzeba było stworzyć dość rozbudowane kreacje reklamowe, tak by zmieścić w nich wiele kluczowych informacji z perspektywy potencjalnego odbiorcy. Nie było również czasu i budżetu, aby testować różne rozwiązania – wymagane było więc wstrzelenie się ze strategią i pomysłem.

    Wyniki kampanii

    Kampania ogółem

    1 409,03 zł

    Wydana kwota

    170

    Liczba leadów

    8,29 zł

    Średni koszt pozyskania leada (CPL)

    25 493 osoby

    Zasięg

    91 906

    Wyświetlenia

    3,61

    Średnia częstotliwość

    Kampania została wstrzymana przed rozdysponowaniem budżetu (po niecałych 3 tygodniach) ze względu na zapełnienie w 90% miejsc na poszczególne kursy.

    Kampania dostarczyła 170 kontaktów potencjalnych klientów w niecałe 3 tygodnie, przy koszcie pozyskania leada poniżej 9 zł, co jest dobrym wynikiem biorąc pod uwagę konkurencyjność rynku jakim jest Warszawa.

    Analiza wyników

    Najlepszy wynik – Ursus

    Bardzo niski koszt leada (3,07 zł). Lokalizacja przyciągała najwięcej chętnych rodziców, być może dzięki większemu popytowi lub niższej konkurencji.

    Raszyn – również świetnie

    5 zł za lead to bardzo dobry koszt w tej branży.

    Kabaty i Wilanów – najwyższy CPL

    Koszt pozyskania kontaktu był 3–5 razy wyższy niż w Ursusie. Z pewnością wynika to z większej konkurencji.

    WUM – średni wynik

    Koszt 10,13 zł/lead jest akceptowalny, choć mniej efektywny niż Ursus i Raszyn.

    Wnioski i rekomendacje

    Jeśli miałbym kontynuować kampanię, strategia mogłaby następująca:

    1. Skalowanie zestawów reklam na Ursus i Raszyn – to lokalizacje z najlepszym ROI, warto byłoby zwiększyć tam budżet, aby wygenerować jeszcze więcej tańszych leadów – oczywiście pod warunkiem, że nie zapełniłaby się lista zapisów.

    2. Optymalizacja zestawów reklam na WUM, Kabaty i Wilanów – testy kolejnych kreacji reklamowych, copy oraz grup odbiorców.

    3. Remarketing – do osób, które weszły w interakcję z reklamami, ale nie wypełniły formularza.

    4. Przeniesienie budżetu do zestawów reklam, gdzie jest większe zapotrzebowanie na zapisy.

    Zainteresowany współpracą?