SEO lokalne strony

Czy warto być widocznym w Google? Wystarczy zadać sobie pytania: „W Które wyniki wyszukiwania zwykle klikasz?” i „Czy w ogóle zaglądasz poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania?”. Raczej nie będzie tu zaskoczenia i większość z nas odpowie tak samo – wybieramy wyniki z pierwszej strony.

Uzyskanie wysokich pozycji i pojawienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania oznacza stały napływ klientów z wyszukiwarki Google, co przynosi ogromne korzyści biznesowe.

SEO = długotrwałe wyniki

Pozycjonowanie strony internetowej to proces długofalowy, który przynosi długotrwałe rezultaty. Wzrost widoczności witryny jest osiągany poprzez systematyczne działania, co sprawia, że utrzymuje się on przez długi okres czasu. 

Wspieram przede wszystkim biznesy działające lokalnie! W zależności od skali działalności mogę zaproponować kilka wariantów pozycjonowania lokalnego:

Pozycjonowanie regionalne
Obszar województwa, powiatów lub gmin.

Pozycjonowanie na miasto
W obrębie miejscowości.

Pozycjonowanie na dzielnicę
Zalecane firmom, działającym w wielkich miastach o dużym zagęszczeniu konkurencji.

seo lokalne

Na czym polega SEO?

Pozycjonowanie strony internetowej to kompleksowy, wieloetapowy proces, który wymaga indywidualnego podejścia. Pierwszym krokiem powinno być przeprowadzenie gruntownej analizy, a dopiero potem rozpoczęcie konsekwentnych działań. Proces obejmuje szeroki zakres czynności, które dotyczą optymalizacji zarówno na stronie internetowej (działania on-site), jak i poza nią (działania off-site).

Działania On-site

Skupiają się na doskonaleniu aspektów technicznych oraz treści strony internetowej. Działania obejmują ocenę i optymalizację treści, takich jak opisy produktów/usług, kategorie produktów/usług, podstrony ofertowe czy wpisy na blogu. Poprawiane są również inne aspekty strony, takie jak kod źródłowy, szybkość ładowania strony, układ strony, struktura nagłówków, elementy graficzne oraz wiele innych.

Działania Off-site

Koncentrują się na elementach poza witrynowych. Głównym celem jest pozyskiwanie linków z witryn dobrze ocenianych przez roboty Google (inne strony internetowe czy katalogi). W ramach tych działań tworzone są treści w formie artykułów sponsorowanych, które zawierają linki prowadzące do pozycjonowanej strony.

Warto pamiętać o elementach typowych dla pozycjonowania lokalnego, jakim jest dodanie Schema do oznaczania elementów na stronie, czy bieżąca optymalizacja wizytówki Google Moja Firma. Aby odnieść sukces w lokalnym SEO należy także bacznie obserwować konkurencję.

Co zawiera usługa SEO?

Wstępny audyt

Dokładnie sprawdzam i analizuję Twoją witrynę. Konieczne jest odblokowanie jej potencjału do osiągnięcia czołowego miejsca w wynikach wyszukiwania Google.

Analiza słów kluczowych

Podstawą udanych działań SEO jest dobór odpowiednich słów kluczowych, tzn. takich, które wpisują do wyszukiwarki potencjalni klienci. Wybiorę najlepsze frazy, które skierują użytkowników na Twoją stronę.

Strategia i harmonogram

Przyjęcie strategii wraz z harmonogramem działań, tak by zmaksymalizować efekty.

Link building

Linkowanie zewnętrzne. Jest to jeden z droższych elementów w strategii SEO – nie warto jednak na nim oszczędzać!

Optymalizacja serwisu

Optymalizacja treści na stronie (w tym linkowanie wewnętrzne) oraz tworzenie bloga.

Stały monitoring i raportowanie

Co miesiąc przesyłam raport z działań i efektów pracy.

Wycena SEO jest uzależniona od lokalizacji oraz konkurencyjności branży. Po przeanalizowaniu konkretnego przypadku jestem w stanie określić, jakie działania pozwolą na skuteczne pozycjonowanie strony internetowej. Odezwij się ze szczegółami, a postaram się przygotować optymalny wariant działań SEO dla Twojej witryny.

Przygotuję dla Ciebie ofertę wzbogaconą o skrócony audyt strony wraz z analizą konkurencji. Decydując się na moją usługę, wiesz za co płacisz!

SEO lokalne strony – FAQ

Po jakim czasie można spodziewać się efektów?

Czas uzależniony jest od branży i jej konkurencyjności w zakresie SEO, wielkości strony internetowej oraz dobranych fraz kluczowych, na które chcemy się pozycjonować. Pierwsze efekty SEO pojawiają się już po pierwszym miesiącu współpracy, jednak zajęcie pozycji w TOP3 na określone wyszukiwania w większości przypadków wymaga systematycznych działań w perspektywie kilku-kilkunastu miesięcy. SEO wymaga więc cierpliwości.

Jakie frazy pozycjonować lokalnie?

Wybrane frazy powinny być zgodne z zawartością strony, a więc z usługami jakie oferujemy, a także nawiązywać do konkretnego rynku lokalnego (miast, dzielnic czy województw). W pierwszej kolejności warto pozycjonować się na mniej konkurencyjne słowa kluczowe.

Czy lokalne SEO dotyczy tylko jednej miejscowości?

Oczywiście, że nie. SEO lokalne może być realizowane dla wielu dzielnic, miejscowości czy województw jednocześnie. Wystarczy dobrać właściwe frazy kluczowe, a następnie odpowiednio przygotować stronę internetową – jej strukturę treści.

Dlaczego warto nawiązać ze mną współpracę?

Stawiam na szczerość. Nie owijam w bawełnę i nie ukrywam niewygodnych dla mnie faktów. Nie zapewniam też konkretnych wyników w określonym czasie, gdyż zdaję sobie sprawę, że jest zbyt wiele czynników i nie da się tego przewidzieć.

Nie narzucam z góry długoterminowych umów. Zależy mi, aby dwie strony były zadowolone. Nikogo nie trzymam na siłę, a tym bardziej nie proponuję usług, w których nie widzę szansy na powodzenie.

Pracuję na własny rachunek. Nie jestem agencją i nie zatrudniam pracowników. Wiesz, kto będzie zajmował się Twoim projektem od początku do końca.

Dostaniesz ode mnie raporty dotyczące widoczności i prac przeprowadzonych na Twojej stronie. Wszystko to, abyś na każdym etapie współpracy był doskonale poinformowany.

Powierz mi reklamę, a sam zajmij się prowadzeniem i rozwijaniem biznesu!